יום שבת, 15 בינואר 2011

כמה פיתרונות אפשריים לבעיה שהכי מציקה לי באינסטגרם

דמות קריפית. צילום: אני, מתוך הפיד באינסטגרם















אינסטגרם, למי שלא מכיר, היא אפליקציית אייפון סופר-מצליחה שמייצרת פיד חברתי של תמונות עם פילטרים וינטאג'יים שונים. הכלאה בין טוויטר והיפסטמטיק, אם תרצו. אני, כמו רבים מחבריי, משתמש בה המון ואוהב אותה לאללה. עם זאת, כל פעם שאני רוצה להעלות תמונה חדשה, אני צריך לצלוח מסלול לא פשוט, וקצת סובל.

משתמשי אינסטגרם יכולים לשתף תמונה לפיד שלהם בשתי דרכים: לצלם תמונה חדשה או לבחור אחת קיימת מתוך תיקיית התמונות של האייפון. מי שרוצה לצלם תמונה באמצעות האפליקציה, צריך להפעיל את אינסטגרם, לעבור ללשונית Share, לחכות למצלמה שתיפתח, ואז להוציא את הצילום לפועל. כעת, לאחר זמן המתנה קצר, מוצגת התמונה שזה עתה צולמה ואפשר לשקול אם להשתמש בה או לצלם אחת נוספת. משתמש מיומן ומרוכז יוכל להגיע לתמונה ראשונה תוך כ-8 שניות - רק 2-3 שניות אקסטרה בהשוואה לצילום במצלמה הרגילה. בהתחשב ביכולות המעבד של האייפון 3GS, זה די סביר, אבל לפעמים 2-3 שניות זה ההבדל בין תמונה טובה לתמונה מפוספסת. ועוד לא דיברתי על טייק שני ושלישי, וכן הלאה.

הנתיב ההגיוני
בגלל כל מה שתיארתי בפיסקה הקודמת, הנחתי שכולם בוחרים - כמוני - בנתיב ההגיוני ביותר: מפעילים את המצלמה של האייפון, מצלמים כמה תמונות, בוחרים את הטובה ביותר ומעלים אותה לאינסטגרם בזמנם החופשי. למה זה הגיוני יותר?

1. כמו שציינתי קודם, זה פלואו מהיר יותר - חיסכון ממוצע של 20-30 אחוז בזמן הצילום של התמונה הראשונה.
2. המצלמה של האייפון לא עוצרת כדי להציג את התמונה שצולמה אחרי כל לחיצה, ומאפשרת לקחת טייקים נוספים במהירות.
3. כל התמונות נשמרות באייפון בפורמט המקורי שלהן, לאיזה שימוש שלא תרצו.

(המקרה היחיד שבו חסכוני יותר לצלם ולהעלות תמונה ישירות מאינסטגרם, הוא זה שבו מושא הצילום הוא סטאטי והטייק הראשון יוצא כל כך טוב, שאתה אפילו לא מעלה על דעתך לנסות לשפר אותו. פרט לגחמה אמנותית, אני לא רואה סיבה לבחור בנתיב הזה).

ובכן, מכיוון שהפלואו ההגיוני ביותר הוא לבחור תמונה קיימת ולא לצלם דרך אינסטגרם, חשבתי שהם צריכים לאפשר נתיב מהיר יותר עבור מי שבוחר בו (מן הסתם, הנחתי, רוב האנשים). כדי להעלות לאינסטגרם תמונה קיימת, אני צריך ללחוץ על Share, לחכות 2-3 שניות שהמצלמה תיטען, ורק אז לבקש לטעון תמונה קיימת. זה מייאש.

זום על אזור הניווט הראשי של אינסטגרם





הפתעה (!) ואז כמה פתרונות אפשריים
מכיוון שאני אדם רציני, ערכתי סקר קצר*, ובו שאלתי משתמשי אינסטגרם איך הם מעלים תמונות לאפליקציה. ומה אתם יודעים - מתברר שלא כולם כמוני! מתוך 12 תשובות שקיבלתי, ההתפלגות היתה בערך חצי חצי. זה באמת לא אומר הרבה סטטיסטית, אבל הלך הרוח הציבורי די ברור: לא לכולנו יש אותה מערכת שיקולים לוגית (במידה רבה - רבה כל כך עד שהתלבטתי אם להשאיר כאן סוגריים - זה הלקח האמיתי של הפוסט: התזכורת החשובה הזאת שלא משנה עד כמה הדברים נראים לפעמים כמו נו בריינר, כשמדובר בבני אדם, אין תרחישים פרועים מדי).

בקיצור, לאור הממצאים מהסקר הבלתי מחייב שלי, אני רואה ארבע אפשרויות לשיפור המצב הנוכחי:

1. לחיצה על Share תוביל למזלג מהיר של בחירה בין צילום או שימוש בתמונה קיימת.
הפיתרון הזה אמנם יחסוך 2-3 שניות של טעינת המצלמה המיותרת בהרבה מקרים, אבל הוא מסורבל, מחייב ~חצי מהמשתמשים בקליק נוסף, ואולי חשוב מזה - פוגם במיתוג של אינסטגרם כאפליקציית שגר ושכח מיידית עם אפיל רומנטי.

2. לאפשר מספר טייקים, מבלי להציג תוצאות ביניים אחרי כל צילום.
זה כרגע החיסרון הכי משמעותי של צילום דרך האפליקציה לעומת שימוש במצלמה הרגילה. גישור על הפער הזה יהיה הפיתרון הסביר ביותר, ואני רוצה להאמין שאינסטגרם יתקרבו אליו בגירסאות הבאות. הוא גם נחוץ בנוסף על כל הפתרונות האחרים.

3. להפוך את אופציית הצילום/שיתוף לדיפולט בהפעלת האפליקציה
זה פיתרון קצת קיצוני, אז לא נראה לי שיש מצב לראות אותו קורם עור וגידים, למרות שיש לו המון כוח מיתוגי. 

4. הגדלת אזור של טריגר השיתוף, כך שיכיל גם צילום וגם שימוש בתמונה קיימת.
זה פיתרון שמתאים לאפליקציה חדשה שרוצה לעודד משתמשים פאסיביים להפוך לאקטיביים (ככל שאינסטגרם תרחיק ממעגלי המאמצים המוקדמים, יחס המשתמשים הפאסיביים רק יעלה). גם כך כפתור ה-Share מובלט וגולש אל מעבר לסרגל התחתון. אפשר לקחת את זה צעד אחד קדימה, להגדיל אותו עוד יותר ולהפוך אותו לדו-שימושי, או להפקיע חלק מהמסך הקיים.

אם יש כאן רעיונות נוספים או תובנות חדשות, אני אשמח לשמוע.

________
* גם מניהול הסקר יש מה ללמוד: בפייסבוק ענו לי שני חברים; בטוויטר שלושה; באינסטגרם  - שם יש לי הרבה פחות עוקבים - קיבלתי 10 תשובות.

4 תגובות:

  1. מעניין מה היה קורה אם היית מתרגם את הפוסט לאנגלית ושולח למפתחים

    השבמחק
  2. בעיה מוכרת, שני רעיונות אחרים:
    1. *לאפשר* שהצילום יהיה דיפולטי. למעשה סעיף 3 שלך, אבל כאופציה בהגדרות. אני יודע שאני לגמרי הייתי בוחר בזה. אני נזכר באינסטגרם כשבא לי לצלם משהו, ואחרי השיתוף אני כבר אסתכל בתמונות של השאר.
    2. להתממשק לאפליקציית המצלמה הדיפולטית (יש אפליקציות שעושות את זה, כמו פוטושופ לאייפון) כך שאחרי שצילמת, אתה בוחר תמונה ואז בתפריט Share with Instagram.

    השבמחק
  3. שגיא: לגבי רעיון 2, אתה בטוח שזה אפשרי? זה הכי לא מתאים לסטיב ג'ובס. מה יקרה כשיהיו לי 6 אפליקציות שרוצות להתעלק לי על התפריט של המצלמה?

    בכל מקרה, זה אמנם לא פיתרון הוליסטי, אבל בהחלט היה מקל לי מאוד על החיים.

    השבמחק
  4. יש אפליקציה בשם picplz שהיא הרבה פחות שמחה מהאינסטגרם אך מאפשרת, לפחות באנדרויד, התממשקות אוטומטית למצלמה וגם העלאה אוטומטית לרשתות החברתיות המועדפות עליך. מעניין אם גם באייפון פתרון ההעלאה שלה יותר חלק..

    השבמחק