יום שני, 10 בינואר 2011

דבר שצריך: מקום מוגן להדביק בו פערים תרבותיים דרך חברים



פייסבוק עשה עבורנו המון בכל מה שקשור לאקספלורציה וקירוב של תוכן רלוונטי. פעם היינו צריכים לחפש את התוכן הזה בכל מיני מקומות, היום הוא מגיע אלינו ישר לפיד. זאת ועוד - הוא גם די מדוייק. הרי הוא מגיע מהחברים שלנו. יש כמובן עוד מקומות, עם התמחות נקודתית: Last.fm עושה את זה במוזיקה, יוטיוב עושה את זה יותר ויותר טוב בווידאו, וגוגל רידר עושה את זה עם טקסטים. לכולם יש היום אלגוריתמים יעילים, והם כלי גילוי מדהימים לתוכן.

הבעיה היא אותה בעיה ישנה של רעש איום ונורא. הממשקים של כל השירותים האלה מעודדים הפרעות קשב, ולא התעמקות. כולם מציעים עוד מאותו דבר, או עוד דברים שאולי יעניינו אותך. וזה בסדר גמור, זה התפקיד שלהם ולא הייתי מקבל שום אפשרות אחרת.

עם זאת, אני די בטוח שיש מקום לשירותים אחרים, צנועים יותר, שיישענו על התובנות המדוייקות שפייסבוק, לאסט.פמ וחבריהם ממצות מהגרף החברתי שלנו, וייתנו הזדמנות להדביק את הפער. אבל לא במצב החזירות הבולמית שמאפיין את המירוץ אחרי הלינק הבא, אלא בתוך סביבה סגורה ומגוננת.

אז בגדול אני מציע משהו כזה: לאחר התחברות באמצעות פייסבוק, הייתי רוצה להגיע ליעד מבוצר ונטול הסחות דעת, שבו אקבל - פעם אחת ביום, ולא שניה אחת פחות מזה - הזדמנות להתעדכן בקרם דה לה קרם התרבותי של הפיד שלי. הייתי רוצה לראות שם קישור אחד, וידאו אחד, שיר אחד וטקסט אחד. וזהו! בלי אפשרות להמשיך משם הלאה ליעדים מקבילים, בלי הצעות ל"עוד אייטמים דומים" או "אנשים כמו אהבו גם את...". שום כלום. רק ארבעת הדברים האלה. זה כמובן צריך להיות זמין גם באייפון ובאייפאד, מפני שהרבה פעמים, אלה הפלטפורמות שנמצאות שם כשיש לי 10 דקות להדבקת פערים.

זה יגרום לי המון נחת. אני קורא לזה ה-Happy Place שלי. מצ"ב סקיצה מהירה.





4 תגובות:

  1. דבר שאני צריך: מקום לקבל המלצות קריאה/שמיעה/צפיה, ולצפות בהמלצות שאנשים אחרים נתנו, מדורגות. מין קוורה להמלצות תרבות. יאללה, נכנסים שותפים?

    השבמחק
  2. לפחות בתחום הטקסט לקח לי כמה זמן למצוא את המתכון הנכון.

    אינסטאפייפר הוא שירות מעולה לשמירת מאמרים, הרבה יותר טוב מהפיצ'ר של גוגל רידר שבו אפשר לתייג דברים. דרכו, יחד עם עוד פידים ששמרתי לעצמי ועוד סקריפט ששיניתי, אני שומר הכל במהדורות יומיות, שנשלחות בבוקר לקינדל שלי. אין לי יותר מחצי שעה בכל כיוון של הנסיעה לאוניברסיטה, אבל הזמן הזה הוא מקדש: המסך לא מחשיך ומבהיר לפתע, הטקסט גדול מספיק ונראה ומסודר יפה, אין שום אנימציה מיותרת - אפשר לקרוא כמו שצריך.

    זה עוד לא מושלם, אבל זה ישתפר בקרוב, ובוודאי הרבה יותר כשחנות האפליקציות של אמזון תיפתח. אפשר בקלות לתרגם את הרעיון הזה לתחום של בלוגי מוזיקה (או סתם מוזיקה שמוצאים ומתייגים).

    האתגר האמיתי הוא הדרך לשמור את הדברים האלה בלי הרבה מאמץ של המשתמש. אנשים לא אוהבים שזזים להם דברים, אבל מצד שני מוצאים את עצמם יותר מדי פעמים במצב שבו הם פוחדים לגשת לשולחן העבודה בגלל שהוא עמוס. אם "ערימות התוכן" היומיות האלו יגיעו מסודרות מראש, מוכנות לאירכוב - אנשים יפסיקו לפחד (או לכל הפחות, יחלקו את הפחד למנות) להסתכל במה שהם פספסו בחיים.

    השבמחק
  3. עומר: אינסטאפייפר הוא באמת המוצר הכי טוב שאני מכיר בתחום הזה, למרות שהוא דורש אצירה אקטיבית של חומר, ולכן לא מתאים לרוב האנשים. בגירסת האייפאד שלו, זה בלי ספק ההאפי פלייס הנוכחי שלי.

    דבירסקי: בוודאי. תתחיל, אני אצטרף.

    השבמחק
  4. http://ido2011.coi.co.il/

    השבמחק