יום שלישי, 25 בינואר 2011

איך זה שאתרים ענקיים עושים שטויות איומות (על הכרוניקה של השלומיאליות ב-Soccernet)




התוכנית שלי היא שלא יהיו כאן יותר מדי "מה לא בסדר עם האתר הזה". כולם עושים טעויות, בכל מקום יש בעיות, ולא תמיד אנחנו יודעים את כל הסיבות ללמה ככה ולא אחרת. אם יהיו מדי פעם כאלה, אז זה כדי ללמוד משהו על נושא רחב יותר. אז זה היה דיסקליימר קטנצ'יק, ועכשיו סוקרנט.

בתור אוהד כדורגל אנגלי, סוקרנט (מבית ESPN) הוא אחד האתרים הקבועים שלי בעשר שנים האחרונות לפחות. מאז שאני זוכר אותו, בכל הגלגולים, היו לו שפע בעיות מחרבות חוויה: עיצוב, אוריינטציה, זמני טעינה ומה לא. כל גירסה פתרה כמה בעיות, ויצרה כמה בעיות אחרות. לדוגמה: באופן מסורתי, אחת הפעולות המסובכות ביותר בסוקרנט היא להגיע מכל מקום באתר לעמוד הבית. בגירסה הנוכחית תקעו באנר אופקי בראש העמוד, ממש מעל הלוגו, כדי לכבד את המסורת הזאת (לזכותם ייאמר שזה באמת אתר עצום, עם המון סקציות שמתעדכנות על בסיס קבוע). ולמרות ההיסטוריה למודת הבעיות שלי איתם, הגירסה האחרונה של סוקרנט, שעלתה לאוויר לפני כמה חודשים, קבעה רף לא ייאמן בכל מה שנוגע לחירבוש ובילבול המשתמשים. והכי גרוע זה שרוב הבעיות החדשות מתנקזות לאזור החשוב ביותר בכל אתר ספורט - לוח התוצאות. שימו לב לשלומיאליות:

1. ההיפך מדרמה
ככה נראה לוח התוצאות המהיר בעמוד הראשי (סימנתי אותו בחץ לבן, כי אין סיכוי שתמצאו אותו לבד). האם יש משהו שאומר פחות "חי", "דרמה" ו"כדורגל" מפלטת האפורים המדכאים האלה ומערום הפונטים הקטנטנים שדחוסים בתוכם? לא, אין.









2. הכפתור המוזר
(זה פייבוריט אישי שלי, וביני לבין עצמי כבר זכה למעמד של קאלט). בגירסאות קודמות של לוח התוצאות הרגיל, אפשר היה לבחור בין עדכון ידני לבין עדכון אוטומטי כל 45 שניות או כל 90 שניות (ברצינות!). הרבה זמן תהיתי למה למישהו לסמן שהוא לא מעוניין בעדכון אוטומטי של הלוח, ואכן בגירסה החדשה לא ניתן לכבות את העדכון האוטומטי. אבל מה שמצחיק הוא האופן המתריס שבו בוטלה האפשרות לעדכון ידני: מעל לוח התוצאות ניצב כפתור גדול בעל מראה מנוטרל, ועליו הכיתוב "Auto Update: On". מי שמנסה ללחוץ עליו מגלה שכלל לא מדובר בכפתור. זה רק אינדיקטור! ההודעה שיוצאת ממנו מסבירה שלוח התוצאות החדש מתעדכן תמיד אוטומטית. זה ממש לא מדוייק, אגב.





3. מי הבקיע?
זאת הפדיחה הגדולה, הבוטה והמוזרה ביותר, ובעצם הטריגר לפוסט הזה. לוח התוצאות הכללי של סוקרנט כולל בימים עמוסים עשרות רבות של משחקים סימולטניים. בגירסאות קודמות ניתן היה להרחיב בלחיצה כל משחק, ולראות את כובשי השערים והכרטיסים מבלי לעזוב את העמוד. הפונקציונליות המגה-חשובה הזאת (שאגב, קיימת בכל לוח תוצאות שאני מכיר) פשוט הועלמה, והותירה את המשתמשים האובססיביים אובדי עצות. אני לא זוכר שראיתי אי-פעם רגרסיה פונקציונלית כל כך בעייתית בשירות כל כך מרכזי.

4. זאת דרך ארוכה
הסו-קולד פיתרון לשערורייה מהסעיף הקודם מגיע בלוח התוצאות הממוקד (כלומר על פי ליגה, או מחזור משחקים). בניגוד ללוח התוצאות הכללי, כאן כבר מוצגים המשחקים עם שמות המבקיעים והמורחקים, אבל בלי שניתן יהיה לצמצם אותם. העיצוב השלומיאלי הזה גורם לכך שכשהגולים מתחילים לזרום, בערך מהמחצית כבר לא אי אפשר לקבל תמונת מצב של כל המשחקים בלי גלילה (לראיה). והרי המטרה העיקרית של העדכון האוטומטי היא לקבל את המידע בלי להתעסק בעכבר, לא?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה