יום שלישי, 11 בינואר 2011

התייעצות: האם כדאי לחלק לוגו לשני חלקים נפרדים














אני רוצה להתייעץ כאן. אחד הפרוייקטים שאני עובד עליהם עכשיו מורכב מהרבה מאוד תתי-אתרים, בשלוש רמות שונות. כלומר, יש אתר ראשי, תחתיו כמה אתרי משנה עצמאיים, ותחתיהם בהיררכיה כמה עשרות אתרים אוטונומיים נוספים.

נתון כי כל אתרי המשנה צריכים להיות ממותגים ומשוייכים בבירור לאתר האם. כלומר, הלוגו הראשי מחוייב בנוכחות בולטת לצד השם (הדי גדול ובולט לכשעצמו) של כל אחד מתתי-האתרים. כרגע, לפחות, הם ניצבים זה לצד זה. קודם כל לוגו האתר הראשי, ולשמאל שם האתר המשני.

המקבילה הטובה ביותר להדגים את הסיפור הזה היא האתרים הוורטיקליים של וואלה!. קחו למשל את וואלה! ספורט. אפשר להסתכל עליו כעל לוגו אחד - "וואלה! ספורט" - שלחיצה עליו תחזיר אותי תמיד לעמוד הבית של אזור הספורט; ואפשר לראות אותו כחיבור של שתי כותרות נפרדות לחלוטין: "וואלה!" ו"ספורט"

ההפרש בין השחור של "וואלה!" והאפור הבהיר של "ספורט" רומז כי אכן, במקרה הזה מדובר בהלחם פונקציונלי. לחיצה על "וואלה!" תוביל לעמוד הבית של הפורטל (חחח, אמרתי פורטל), ואילו קליק על "ספורט" יחזיר אותי לעמוד הבית של הערוץ שבו אני נמצא כרגע. במקרה הזה ספורט.

כמובן שלסיפור הזה יש יתרונות וחסרונות. היתרון הברור הוא שברגע שהבנתי את השיטה, עומדת לרשותי כותרת אחת בעלת פונקציונליות כפולה, שמאפשרת לי גישה מהירה לשתי רמות בעץ; החיסרון הברור הוא שאם לא/עד שהבנתי את השיטה, נידונתי ללימבו שכולו בלבול וייסורים (הרי מבחינה לוגית טהורה, "וואלה!" אמור לשבת מעל "ספורט" ולא מימינו, וכך להבהיר את היחס בין השניים בעץ).

וכאן מגיעה ההתייעצות, בעצם. איזה גישה לאמץ? האם, לשיטתכם ומנסיונכם (ואני מבקש, אם אפשר, שתהיו רגע גם אמא שלי, ולא רק אתם), מדובר בנו בריינר, ואבחנה גרפית כמו במקרה של וואלה!ספורט מספיקה כדי להדגיש את הגבולות? או שעדיף לא לקחת סיכונים, ולהוסיף אבחנה היררכית שתעיק על העיצוב אבל תצמצם את הסיכוי לבלבול בין הרמות?

7 תגובות:

  1. אני מאוד אוהבת את השימוש בצמד לוגואים, כל עוד הם מבוססי טקסט. זה עובד מצוין, גם בוואלה.

    אם אני מבינה נכון אתה מדבר על הפרויקט שנקרא לו כרגע אוניברסיטת ויסקונסין. שם זה יכול להתאים במיוחד, כי נוצר הרושם שמותר מבחינה מיתוגית לשים את הלוגו מימין או משמאל לשם המוסד, וכך הוא יכול לשמש גם כמפריד בין הלוגו של אתר האב לשם של אתר המשנה.

    השבמחק
  2. במידה ושמו של המוסד קצר כמו וואלה! זה יעבוד. כלומר אם תשמור על 2 שמות קצרים עם פלטת צבעים נכונה זה יעבוד. מה גם שזה לוגו מהסוג שמתאים לכל מטרה בלי הרבה מאמץ(בפוטר - לדוגמא בחסויות, באתר, פרינט וכו׳).
    אודי יונש

    השבמחק
  3. בדקתי וראיתי שאני עצמי משתמש בלוגו של וואלה ספורט רק כדי לחזור לעמוד הראשי של וואלה ואילו בכדי לחזור לעמוד הראשי של הספורט אני לוחץ על הלינק הקטן ברשימה התחתית, מה שאכן יוצר בלבולים למרות שאינסטקטיבית אני בדרך כלל לוחץ על החלק הימני של הלוגו אם בכלל.

    כגולש הייתי ממקם את עצמי איפשהו בינך לבין אמא שלך

    השבמחק
  4. כידוע, אני ריטארד. בחיים לא הייתי חושב שכל מילה מובילה למקום אחר. חבל, זה פיתרון אלגנטי.

    השבמחק
  5. לדעתי המשתמש יתפוס את הלוגו המשולב כלוגו אחד, ולא ישתמש בו לניווט (או שישתמש רק לחזרה לעמוד הראשי).

    השבמחק
  6. ואוו אני שנתיים משתמש בוואלה ספורט לצורכי עבודה ורק עכשיו שמתי לב להפרדה שכל מילה מובילה למקום אחר!
    תבין מזה מה שצריך....

    השבמחק
  7. כן, גם אני בחיים לא חשבתי על זה שכל צד יוביל למקום אחר! מדהים, כי זה באמת על הנייר רעיון מעולה, אבל יש לי תחושה שאם כ"כ הרבה אנשים מפספסים אותו, יש פה בעיה...

    השבמחק