יום רביעי, 5 בינואר 2011

פרויקט שיתופי: ערכת וויירפריימינג בעברית לגוגל דרואינג














מאז ומתמיד אני עושה את הוויירפריימים שלי בפוטושופ. שילוב של הרגל, צורך אסתטי ואובססיה לשליטה מקסימלית. בחודשים האחרונים, ככל שהפרויקטים שאני עובד עליהם נעשו מורכבים יותר, ודרשו יותר מסכים ויותר איטרציות, הבנתי שהטירוף הזה חייב להסתיים. ההחלטה שלי נכון להיום (ועל זה אולי ארחיב יותר בפוסט נפרד) היא לעבוד על מסכי הקונספט המרכזיים בפוטושופ, ועל יתר המסכים לעבוד בסביבה קלה ונוחה יותר לשיתוף וסבבים של עדכונים.

עוד לא עברתי על כל האופציות. אני יודע ש-Axure פייבוריטית של הרבה אנשים, אבל עוד לא מצאתי לה סיריאלי, והעלות הגבוהה שלה די מטרידה. מה גם שהיא תוכנת דסקטופ, שזה קצת מביך בימינו. בדקתי את מוקינגבירד - אפילו שילמתי 9$ לחודש - אבל ממש בלתי אפשרי לעבוד שם בעברית (למי שמתעניין, יש עוד הרבה כאלה. כאן אפשר למצוא סקירה טובה).

ואז נתקלתי בפוסט של הדוד הזה מדנמרק, שעושה את הסקיצות שלו בגוגל דרואינג, ואפילו יצר כמה קיטים כדי שתוכלו להתחיל לעבוד. זה נתן לי השראה כפולה. קודם כל, החלטתי להתחיל לעבוד עם גוגל דרואינג; שנית, החלטתי להתחיל מאגר רכיבים גרפיים ציבורי בעברית. המטרה היא שכל מי שרוצה יוכל לתרום למאגר השיתופי הזה על פי ראות עיניו. התחלתי עם הדברים הבסיסיים, כמו טאבים אופקיים, תיבת חיפוש, צ'קבוקסים ואפילו כמה אייקונים, אבל אתם יודעים איך זה, אין לזה סוף. לגוגל דוקס אין כרגע פיתרון מובנה להוספה של רכיבים תוצרת בית כמו בוויזיו, למשל, ככה שהכל קצת פרטיזני. אבל זה רק עושה את זה יותר כיף.

חוץ מבעיית התמיכה ברכיבי DIY, יש עוד בעיה קריטית בגוגל דרואינג: אין אינדיקציה לפיקסלים וסרגלים שאפשר לעבוד איתם. יש גריד בסיסי, של קוביות בגודל 16X16, אבל מי שרוצה לעבוד לפי סטנדרטים אבסולוטיים די אבוד שם. אז מה שעשיתי זה לתרגם פנימה את גריד 960 הפיקסלים ו-12 הטורים של נתן סמית, שהוא נקודת ההתחלה הדיפולטית שלי בפוטושופ. למעשה, נראה לי שזה אפילו חשוב יותר מקיט הרכיבים.

אז אם לסכם:
יש גריד ויש רכיבים. כרגע הם במסמך דרואינג אחד פומבי וכולם מוזמנים לזרוק פנימה רכיבים ואייקונים משלהם. אם תהיה היענות אני אפריד אותם, וככה אפשר יהיה להעשיר את מאגר הרכיבים באופן נוח וקוהרנטי.



4 תגובות:

  1. סחטיין, אבל למה לא התחלת מהתבניות שלו והמרת לעברית? הן יפות

    השבמחק
  2. הן באמת יפות לאללה, אבל חשבתי שיהיה ראוי יותר להתחיל מהתחלה.

    השבמחק
  3. רעיון טוב, אחיחי.
    ניסיתי להכניס דברים יפים מוויזיו, אבל הם בברוגז מרגיז אחד עם השני.

    + הגוגל הזה אליטיסט מרושע ולא לוקח אפילו קופי פייסט של תמונות, או שאני מפספסת משהו?

    + אני עדיין לב ויזיו.

    השבמחק
  4. כן, אי אפשר לעשות קופי פייסט. צריך לשמור את התמונות ולהעלות אותם (עדיף עם שקיפות, כמובן).

    השבמחק