יום שישי, 7 בינואר 2011

פיתרון אפשרי לבעיה הזאת של התמצאות במרחב

אילוסטרציה: מתוך הקולקציה היפה הזאת













אין לי דיסלקציית מפות רצינית, אבל סוג אחד שלהן מצליח תמיד לבלבל אותי, וזה שלטי "אתה נמצא כאן". אתם יודעים, כאלה שמוצבים בקניונים, קמפוסים ולפעמים סתם ברחוב. לא יודע למה הם יותר מבלבלים אותי ממפות דרכים רגילות, אבל זאת עובדה.

בכל מקרה, אתמול חשבתי על פיתרון שמח לבעייה הזאת. ההשראה היא ספרי פופ-אפ, וזה הולך ככה: אנשים רגילים, בלי בעיות קריאת מפה, יחוו את השלט כמו שהוא. אנשים כמוני יטו את השלט למצב אופקי, ואז נקודות הציון העיקריות יקפצו למעלה כמו בספרי פופ-אפ. בהנחה שהשלט יוצב בזווית הנכונה ביחס למציאות, נראה לי שזה יקל מאוד על ההתמצאות במרחב. עשיתי תרשים, אם מישהו עם בית מלאכה רוצה להוציא את זה לדרך:


4 תגובות:

  1. קוראים לזה גוגל מפס 5
    (ציור יפה אגב)

    http://www.youtube.com/watch?v=TAh4yiCzgKw

    השבמחק
  2. תמונת האילוסטרציה השאירה אותי חסרת מילים
    היא מתוך אחד מספרי האמנות הראשונים שעשו אותי שמחה
    הוא יפה יפה והדפים שלו עבים כמו ספר ילדים.

    מעבר לזה, הרעיון של למקמם אובייקטים במרחב או למקם מפה שמראה לנו את הדרך בניהם תפור על אוגמנטד ריאלטי.

    השבמחק
  3. רעיון מעולה למפות ישראל ובכלל מפות מכל הסוגים. גם אני בין חסרי ראיית המרחב והיכולת למקם את עצמי במרחב כך שכאילו למצוא את עצמי בתוך המרחב עצמו, היה עוזר לי מאד להבין היכן אני לעומת תמונה דו-ממדית.

    השבמחק