יום ראשון, 13 בפברואר 2011

שימו לב: שטויות מקושקשות שאתם עושים באתר פוגעות לכם באמינות ותדמית המותג




כתבתי כאן די בהתחלה שאני לא מתכוון להתעסק יותר מדי בשגיאות ובעיות UI של אחרים. זה בעיקר מנימוקי קארמה: כולנו עושים טעויות כל הזמן - כלומר, מקווה שזה לא רק אני - ולא הייתי רוצה להישחט לעיניי כולם על טעויות שאני עושה. ובכל זאת, אני רוצה להפנות רגע את תשומת הלב לעמוד הבית של ריגלי ישראל, כי אני חושב שבעלי ונציגי מותגים יכולים ללמוד מהמקרה שלו לקח קל וברור. 

והלקח הוא שכשאתה בונה אתר למותג שלך, ולא משנה עד כמה הוא נראה לך פשוט ונו-בריינר לעשייה, אתה צריך לערב בתהליך איש עם ניסיון בחווית משתמש ושמישות. אם אתה לא מערב איש מקצוע כזה, אתה מסתכן בכך שהאתר, ויחד איתו גם המותג שלך, יספגו פגיעה מסויימת ברמת האמינות וה[הכנס כאן מילה מהז'רגון השיווקי] שלהם.

במקרה של ריגלי ישראל, ברור שאף אחד לא חשב על האתר יותר מדי לפני שהוא עלה לאוויר בחופזה. משמאל למעלה יש תמונה של מסטיק שאי אפשר ללחוץ עליו, מתחתיו יש טיקר טיפים בלתי-שמיש והלוק הכללי, איך נאמר, לא בשיאו.

אבל מה שמעיד יותר מהכל שאיש ממשק לא העיף מבט על האתר לפני שהוא עלה לאוויר, זה 4 התמונות במרכז העמוד (שמרו על הפה, שמרו על המשקל וכו'). מישהו, אולי מנכ"ל ריגלי ישראל, חשב שיהיה מגניב לתמונות האלה איזה אפקט  ג'אווהסקריפט, כדי להוסיף קצת עניין ותנועה לעמוד. אולי בלחץ הזמן ובלהט הרגע, ואולי כדי לדמות תנועה של שיניים - אני באמת לא יודע - נבחרה ההתנהגות הכי מטופשת לארבע התמונות האלה; כזאת שב-20% מהמקרים מונעת מאנשים ללחוץ עליהן, רק בגלל שהם כיוונו את העכבר שלהם לחלק העליון של התמונה.

הנזק שהאפקט המקולקל הזה יוצר הוא כפול: ברמה הפרקטית, אנשים מתקשים להשתמש באתר; ברמה התדמיתית, אותם אנשים תוהים אם ריגלי ישראל מסתלבטת על הלקוחות שלה, מעגלת פינות ובגדול עושה שטויות מקושקשות גם בעוד תחומים פרט האתר שלה.

בקיצור, שני אקשן אייטמז לבעלי מותגים ונציגיהם בארץ:
1. אל תשיקו בחופזה.
2. ערבו איש UI בתהליך. אם לא מהתחלה, לפחות לפני שעולים לאוויר.

2 תגובות:

  1. לא שאני חולק על משהו שאמרת, או שהאתר הזה מוצא חן בעיניי באיזושהי מידה, ויותר מכך, אני האחרון שרוצה למנוע מאנשי ווב פרנסה, וחתום על האמנה לאי-הפצת טעם רע - אבל כמה אנשים, לדעתך, מגיעים לאתר הזה כצרכנים? זה אתר של יבואנית מסטיקים, או כפי שאמרו זאת לפניי:
    http://tpdsaa.tumblr.com/post/2716442283/submitted-by-tom-ashaw
    במקרה הזה הוא שם רק בשביל נוכחות, ולמען השם, מה הוא עוד צריך? רקעים להורדה? אפילו באתר של יצרנית הסוכריות האהובה עליי לא ביליתי יותר משתי דקות, וגם זה, רק בתקופת היובש בישראל, כדי לראות אם אפשר להזמין מחו"ל:
    http://www.fishermansfriend.com/
    (הבעיה נפתרה, אגב, כשמוריס נחת בארץ עם שק של כאלה בשבילי)

    שייראו רע, האתרים האלה: שיתנו טיפים ללעיסה נכונה, טיקר עם עצות לדייט, שיתפסו דומיין עם שם מגניב שהיה יכול לשמש (מלבדם, כמובן) רק בלוג אינדי\אפנה, שיפתחו עמוד בשביל מועדון מעריכי גומי ערביקה - לא מעניין אותי. רק שיהיה כפתור לחיץ ומהבהב בגודל של חצי מסך (לפחות) ליצירת קשר, והיה וטעות ייצור גרמה לאורביט פירות יער להתלקח ספונטנית בפה שלי.

    השבמחק
  2. אני מסכים שזאת גם דרך להסתכל על זה.

    השבמחק