יום רביעי, 9 בפברואר 2011

הצמדה לשמאל חייבת למות. גם לימין, כמובן

צילום: Jim Moran














אני לא מצליח להבין איך יש עוד אתרים שמוצמדים לשמאל (באנגלית; לימין בעברית) של הדפדפן. בכל פעם שאני נתקל באחד* כזה, אני נאלץ להשקיע עבודה פיזית בהסתגלות למצב החדש והמגוחך הזה. יש לי מסך 23 אינץ' והדפדפן פתוח בערך על 80 אחוז מהרוחב, ומוצמד לשמאל. ככה שאני יכול להעיד ממקור ראשון בוודאות: אתרים שמוצמדים לשמאל נראים כמו בדיחה (אתם עשוים לשאול את עצמכם למה אני לא מצמצם וממרכז את הדפדפן. אז חלק מהתשובה היא ג'ימייל - ראו בהמשך; והחלק המשמעותי יותר הוא שהחלונות שפתוחים מאחורי הדפדפן מפריעים לי בעין).

אבל למה בעצם אתם עושים לי את זה? (אני מדבר כאן לאתרים שוב) הרי המירכוז ניצח. זה הסטנדרט. לזה אני רגיל, שם העיניים שלי נמצאות, ולשם מכוון הפוקוס שלי. זה הדבר ההגיוני והנכון לעשות. המסכים התרחבו, אבל האתרים נשארו פחות או יותר באותו רוחב. מה ההגיון בלהשאיר אותם לכודים בגטו קטנטן בקצה המסך? עזבו את הצוואר והעיניים שלי; זה פשוט לא אסתטי.

יוצאים מהכלל עם היתר מיוחד במקרה הזה הם אתרים שעושים שימוש ב-100% מהמסך. הדוגמאות הבולטות כאן הם ג'ימייל ואמאזון, כל אחד מהסיבות שלו. בג'ימייל יש צורך להציג כבר באינבוקס כמה שיותר טקסט מתוך תוכן ההודעות. לאמאזון יש אינטרס ברור להציג עבור כל רוחב מסך את המספר האופטימלי של פריטים פר שורה.

כל השאר: אם אין לכם סיבה טובה, נא למרכז את האתר שלכם.

_________________________________________________________
* וזה לא סתם אחד. זה Adaptive Path, רק אחת מחברות הייעוץ הכי בולטות בתחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה