יום שישי, 4 במרץ 2011

כולם מדברים על מסכים קטנים, אף אחד לא מדבר על מסכים גדולים















ראיתי השבוע באתר של CNN את העתיד של עיצוב אתרים לאינטרנט, והעתיד הזה נראה מרהיב. הוא הגיע באדום בוהק, עם כותרות עצומות ומלאות חיוּת, תמונות ענקיות ופונטים שגם סבא שלי יכול לקרוא. רק הפיקסול הקל של התמונות עורר אצלי חשד קל שהעתיד עדיין לא הגיע, והבנתי שהעיצוב הכל כך ויברנטי הזה הוא תולדה של תאונת דפדפן - שאריות מזום מופרע שעשיתי על יעד קודם בניסיון לפענח עוד טקסט בלתי קריא.

אבל אני דוחק בכם לנסות ולשחזר את הטעות הזאת בתנאים ביתיים, ובמיוחד על האתר של CNN (בפיסי מחזיקים את הקונטרול וגוללים מעלה עם הגלגלת), כי אני חושב שככה אנשים עם מסכים גדולים צריכים לראות אתרי תוכן גדולים. יש לי מסך 23 אינץ'. זה ממש אבסורדי שרוב האתרים מנצלים בקושי חצי מהרוחב שלו; זה אבסורדי כמו להשתמש באפליקציות אייפון על האייפאד, או בגירסה ההפוכה של הפארסה - לגלוש באייפון לאתרים שלא מותאמים כראוי.

מדברים עכשיו הרבה על ריספונסיב דיזיין (עיצוב מגיב? גמיש?), אבל בכל הטקסטים שקראתי על הנושא שמים את הדגש על התאמה למסכים קטנים, עם דגש על סמארטפונים וטאבלטים, ופחות על מסכי מחשב, שהולכים וגדלים כל הזמן. נדמה לי שהגיע הזמן להתחיל לחשוב גם על מקסימיזציה (מלשון Maximize), ולא רק על אופטימיזציה למסכים ניידים.

אתר אחד שאני אוהב מאוד את מה שהוא עושה בהקשר הזה הוא MSNBC בעיצוב היחסית חדש שלו. על מסך ה-23'' הוא נראה כמי שהכי קרוב לתת לי את החוויה המקסימליסטית שאני מחפש. מכירים עוד כאלה? יהיה מדהים לשמוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה